ندای ماهین
ماهنامه سیاسی اقتصادی
درباره ندای ماهین


ندای ماهین
www.nedayemahin.ir
ماهنامه سیاسی اقتصادی
تحلیلی خبری به زبان فارسی دارای مجوز شماره 77703/95 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
صاحب امتیاز و مدیر مسئول سید احمد حسینی ماهینی
آدرس تهران فرحزاد خیابان امامزاده داوود پلاک 169
mahinvare@gmail.com
02133166179
1565846418

مدیر سایت : سید احمد حسینی ماهینی

تراکنش یا عملیات بانکی الکترونیکی، با فرهنگ بومی ایران سازگار است، لذا در همان سالهای اولیه، استقبال شد، تا جاییکه بانکها را مجبور کرد: بجای یک دستگاه خودپرداز! دو تا سه دستگاه به هر شعبه اختصاص دهند. تعداد دستگاههای و انواع دیگر ان هم، به سرعت رایج شد. مردم به قدری از عملکرد آن راضی بودند که: از  کارمزد های آنهم استقبال کردند. چندین شرکت ایرانی دستگاهها را هم ساخته اند، دیری نمی گذرد که همه اجزا آن بومی می شود. این موضوع وقتی با اهمیت می شود که بدانیم: بانکداری سنتی مورد غضب مردم ایران بود! در دوران انقلاب اسلامی، در کنار روسپی خانه ها و مشروب فروشی ها، مورد خشم مردم بود و بسیاری از: شعب آن را آتش زدند. بعد از انقلاب اسلامی سعی کردند: با گذراندن قانونی بنام بانکداری بدون ربا! این خشم مردم را کنترل و برای: بازگشایی بانکها توجیه منطقی ارائه  دهند. ولی عملکرد بانکها فرقی نکرد. لذا مردم نیز به آن  نظر خوشی نشان ندادند. به همین دلیل بانکها جوایز زیادی تعیین کردند، تا بتوانند مشتریان را با  بانک آشتی دهند، ولی همین موضوع باعث شد که: بانکها بیشتر به سوی ربا بروند، و مردم را از خود دورتر کنند. زیرا از نظر مردم، سود و بهره بانکی حرام بود. پول در برابر پول، مانند جنگ با خدا محسوب می شد. کارمندان بانک هم که نمی توانستند: بانکداری اسلامی را یاد بگیرند، ناچار با همان الفاظ: بانک های ربوی صحبت می کردند، و مراجع عظام را به مسخره می گرفتند. ولی وقتی بانکداری الکترونیکی شروع شد، مردم به راحتی به بانکها اعتماد کرده، آن را قلک یا کیف پول خود دانسته، و وجوه نقدی خود را، کلا به بانک سپردند. زیرا آنها را از حمل پول بی نیاز می کرد! هر وقت و در هرساعت از شبانه روز هم، نیاز پیدا می کردند، کل دستگاههای خود پرداز، با روی خوش! به آنان پرداخت می نمودند. صحبت بهره و ربا هم اصلا به میان نمی آمد. فرصتهایی که بانکداری الکترونیکی، در بستر اعتماد مردم ایجاد کرد، نتیجه آن رشد بانکهای خصوصی بود! بطوریکه بانکهای خصوصی، کل ایران را تحت پوشش بانکداری الکترونیکی قرار دادند. از جمله کارهای خوب این روش آن بود که: تماس مردم با سکه یا اسکناس به حداقل می رسید. مردم که در فرهنگ بومی، پول را چرک کف دست معنی می کردند، از این لحاظ بسیار خوشحال بودند. تنها جاییکه مجبور بودند: از پول استفاده کنند، کرایه تاکسی بود! والا در بقیه جاها، کارت می کشیدند وبه این کار، افتخار هم می کردند! مغازه و دکه ها و حتی دستفروشها، کارتخوان داشتند و همه عملیات بانکی را انجام می دادند. علاوه براینکه روشهای دیگر: استند آپ ها بوجود آمد، و درگاههای پرداختی بسیار فراوان شد. متاسفانه از این فضای صمیمی، عده ای سوء استفاده کردند. البته این امر در عرف بین الملل، سوء استفاده حساب نمی شود! ولی در ایران فرهنگ دیگری است. مثلا لاتاری، قمار بازی شرط بندی یا سازمان های هرمی(درآمد بدون ارزش افزوده)، در جهان مورد تایید و یکی از راههای بیزنس! محسوب می شود. ولی در ایران به دلایل قانونی، غیر شرعی است. به همین جهت آن را دزدی یا اختلاس یا حرام دانستند. قوه قضاییه پلیس را مامور کرد: با این افراد و روشها مبارزه کند. بسیاری از آنان دستگیر و زندانی شده، و سازمان و تشکیلات آنها منهدم شد. لذا استفاده کامل از فین تک یا: مانند بیت کوین یا بلاک چین و امثال آن دچار وقفه شد. و از ان به عنوان ابزار دزدی و: سوء استفاده نام برده شد. به نظر مسئولین، تهدید های این روش، بیش از فرصت های آن است. و این مفهوم بومی است، و مردم آن را درک می کنند. لذا تا موقعی که مجوز شرعی و قانونی، پیدا نکند، از ان استفاده نمی کنند.

The transaction is localized.

Transaction or electronic banking operations are consistent with the native culture of Iran, so it was welcomed in the very early years, to the point where the banks were forced: instead of an ATM! Two to three units to each branch. The number of devices and other types were also rapidly becoming popular. The people were pleased with a lot of performance: they were welcomed by the costumes. Several Iranian companies have also made the devices, and it's not long before all the components are native. This issue is important when it comes to knowing: traditional banking was the scourge of the Iranian people! In the era of the Islamic Revolution, besides the prostitutes' houses and bars, people were angered, and many were burning their branches. After the Islamic Revolution, they tried: by passing a law called "No Riba Banking"! This will control the anger of the people and provide logical justification for the reopening of the banks. But the performance of the banks did not differ. So people were not happy about that. For this reason, banks have set many awards, so that they can reconcile customers with the bank, but this has led to: Banks go to the rake more and keep people away. Because it was forbidden from the point of view of the people, the profit and interest of the bank. Money against money was considered a war against God. The bank staff who could not: Learn Islamic banking, inevitably spoke in the same words: the banks of the bastard, and ridiculed the great authorities. But when e-banking started, people easily trusted banks, considered it a hook or wallet, and put their cash in to the bank. Because they needed them to carry no money! Every time and everywhere you need it all day, all your devices are on the go! They paid them. Speaking of money and money would not even come to pass. The opportunities that electronic banking created in the context of people's trust was the result of the growth of private banks! As private banks, the whole of Iran is covered by electronic banking. One of the good things about this method was that: people's call with coins or banknotes was minimized. People who used to mean money in the native culture were very happy with that. The only place where you had to use the money was a taxi fare! Wonderfully took cards in the rest of the world, and they were proud to do so! The shops, the kiosks, and even the street vendors, had a card reader and all the banking operations, as well as other methods: stand-ups were created, and there were plenty of paid outs. Unfortunately, this intimate atmosphere has misused a few. Of course, this is not an abusive practice in international law! But in Iran, there is another culture. For example, a lottery, gambling game or pyramid organization, approved in the world and one of the business ways! is considered. But in Iran it is non-religious for legal reasons. Therefore, it was stolen or misappropriated or forbidden. And the judiciary has instructed the police to fight these people and methods. Many were arrested and imprisoned, and their organization and organization were destroyed. Therefore, the full use of Fin One or: Block China and the like has been interrupted. And as a means of stealing and: exploiting it. In the eyes of the authorities, the threats to this method are more than the opportunities. And this is a native concept, and people understand it. Therefore, they will not use it until they are granted legal and legal authority.

الصفقة مترجمة.

إن العملیات المصرفیة أو العملیات المصرفیة الإلكترونیة تتماشى مع الثقافة المحلیة لإیران ، لذلك تم الترحیب بها فی السنوات الأولى ، لدرجة أن البنوك أجبرت: بدلا من أجهزة الصراف الآلی! اثنین إلى ثلاث وحدات لكل فرع. كما أصبح عدد الأجهزة والأنواع الأخرى ذات شعبیة كبیرة. كان الناس سعداء بالكثیر من الأداء: تم الترحیب بهم من قبل الأزیاء. كما قامت العدید من الشركات الإیرانیة بتصنیع هذه الأجهزة ، ولم یمض وقت طویل قبل أن تكون جمیع المكونات محلیة. هذه القضیة مهمة عندما یتعلق الأمر بمعرفة: الأعمال المصرفیة التقلیدیة هی آفة الشعب الإیرانی! فی عصر الثورة الإسلامیة ، إلى جانب بیوت وحانات المومسات ، غضب الناس ، وكان كثیرون یحرقون أغصانهم. بعد الثورة الإسلامیة ، حاولوا: من خلال تمریر قانون یسمى "لا الربا المصرفیة"! هذا سیسیطر على غضب الناس ویقدم مبررا منطقیا لإعادة فتح البنوك. لكن أداء البنوك لم تختلف. لذا لم یكن الناس سعداء بذلك. ولهذا السبب ، وضعت البنوك العدید من الجوائز ، حتى تتمكن من التوفیق بین العملاء والبنك ، ولكن هذا أدى إلى: البنوك تذهب إلى المزید من المنافع وتبعد الناس عنها. لأنه كان ممنوعا من وجهة نظر الناس ، وربح ومصلحة البنك. كان المال ضد المال یعتبر حربًا ضد الله. إن موظفی البنك الذین لم یستطیعوا: تعلم المصرفیة الإسلامیة ، تحدثوا حتما فی نفس الكلمات: بنوك الوغد ، وسخروا من السلطات العظیمة. ولكن عندما بدأت الخدمات المصرفیة الإلكترونیة ، كان الناس یثقون فی البنوك بسهولة ، واعتبروها خطافًا أو محفظة ، ووضع أموالهم فی البنك. لأنهم احتاجوهم لعدم حمل النقود! فی كل مرة وفی كل مكان تحتاج إلیه طوال الیوم ، تكون جمیع أجهزتك جاهزة! انهم دفعوا لهم. الحدیث عن المال والمال لن یأتی حتى یمر. كانت الفرص التی أتاحتها الخدمات المصرفیة الإلكترونیة فی سیاق ثقة الناس نتیجة نمو البنوك الخاصة! كبنوك خاصة ، یتم تغطیة كامل إیران من خلال الخدمات المصرفیة الإلكترونیة. وكان من بین الأشیاء الجیدة فی هذه الطریقة أنه: تم تقلیل الاتصال بین الناس باستخدام العملات المعدنیة أو الأوراق النقدیة. الناس الذین اعتادوا على المال فی الثقافة المحلیة كانوا سعداء بذلك. المكان الوحید الذی اضطررت فیه إلى استخدام المال كان أجرة سیارة أجرة! أخذت أوراق رائعة فی بقیة العالم ، وكانوا فخورین للقیام بذلك! كان لدى المتاجر والأكشاك ، وحتى الباعة المتجولین ، قارئ بطاقات وجمیع العملیات المصرفیة ، بالإضافة إلى أسالیب أخرى: تم إنشاء المدرجات ، وكان هناك الكثیر من الأموال المدفوعة. للأسف ، هذا الجو الحمیم قد أسیء استخدام عدد قلیل. بالطبع ، هذه لیست ممارسة مسیئة فی القانون الدولی! لكن فی إیران ، هناك ثقافة أخرى. على سبیل المثال ، لعبة الیانصیب أو القمار أو الهرمیة ، تمت الموافقة علیها فی العالم وإحدى طرق العمل! یعتبر. لكن فی إیران هی غیر دینیة لأسباب قانونیة. لذلك ، فقد سرقت أو اختلطت أو حرمت. وقد أصدر القضاء تعلیمات للشرطة بمحاربة هؤلاء الناس والطرق التی یتبعونها. تم القبض على العدید منهم وسجنهم ، وتم تدمیر تنظیمهم وتنظیمهم. لذلك ، تم مقاطعة الاستخدام الكامل لفین واحد أو: بلوك الصین وما شابه ذلك. وكوسیلة لسرقة و: استغلالها. فی نظر السلطات ، تهدیدات هذه الطریقة أكثر من الفرص. وهذا مفهوم أصلی ، ویفهمه الناس. لذلك ، لن یستخدموها حتى یتم منحهم السلطة القانونیة والقانونیة.

Əməliyyat lokallaşdırılmışdır.

Və ya e-bank əməliyyatları, İran ilk illərində belə, qarşıladı qədər bankların ATM yerinə məcburi olaraq, yerli mədəniyyət ilə uyğun gəlir! Hər filiala iki-üç ədəd. Cihazların sayı və digər növlər də sürətlə məşhurlaşırdı. Xalq çox böyük məmnuniyyətlə razılaşdı: onlar geyimlər tərəfindən qarşılandı. Bir neçə İran şirkəti də cihazları qurdu və bütün komponentlər doğma olduğundan çox əvvəl. Bu məsələ bilmək üçün vacibdir: ənənəvi bankçılıq İran xalqının bəlası idi! İslam İnqilabının dövründə, fahişələrin evləri və barlarından başqa, insanlar hirsləndilər və bir çoxları filanlarını yandırdılar. İslam İnqilabından sonra, onlar "Riba Bankçılıq" adlı bir qanun keçərək çalışdılar! Bu, xalqın qəzəbini idarə edəcək və bankların yenidən açılması üçün məntiqi əsaslandırıcı təmin edəcəkdir. Amma bankların performansı fərqlənmədi. Beləliklə insanlar xoşbəxt olmadılar. Çünki xalqın baxımından, bankın mənfəəti və faizindən qadağan edildi. Pul qarşı pul Allah qarşısında müharibə hesab edilmişdir. bilmədi Bank heyəti: banklar sələmçilik danışıb tənqid və Ayətullah istehza: qaçılmaz eyni sözləri ilə, İslam bank öyrənmək. Ancaq elektron bankçılıq başladıqdan sonra insanlar asanlıqla banklara güvənir, onu çəngəl və ya cüzdan hesab edirlər və pullarını banka qoyurlar. Çünki onlara pul almamaları lazım idi! Hər gün və hər yerdə ehtiyacınız olan bütün gün, bütün cihazlarınız yolda! Onları ödəmişlər. Pul və pul danışarkən hətta keçməyəcəkdi. Xalqın inamına uyğun olaraq yaradılan elektron bankçılıq imkanları, özəl bankların böyüməsinin nəticəsidir! Özəl banklar olaraq bütün İran elektron bankçılıqla əhatə olunub. Bu üsulla əlaqədar yaxşı şeylərdən biri belə idi: xalqın sikkələrlə və banknotlarla çağırışı minimuma endirildi. Doğma mədəniyyətdə pul demək istəyən insanlar bununla çox xoşbəxt idilər. Pulunuzu istifadə etmək üçün yeganə yer taksi xərcləri idi! Dünyanın qalan hissələrində gözəl kartlar aldı və bunu etməkdən qürur duydular! Təəssüf ki, bu cazibədar atmosfer bir neçə sui-istifadə etdi. Əlbəttə ki, bu, beynəlxalq hüquqa zidd bir tətbiq deyil! Ancaq İranda baş





نوع اخبار :
برچسب ها :
لینک ها :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار سایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :