ندای ماهین
ماهنامه سیاسی اقتصادی
درباره ندای ماهین


ندای ماهین
www.nedayemahin.ir
ماهنامه سیاسی اقتصادی
تحلیلی خبری به زبان فارسی دارای مجوز شماره 77703/95 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
صاحب امتیاز و مدیر مسئول سید احمد حسینی ماهینی
آدرس تهران فرحزاد خیابان امامزاده داوود پلاک 169
mahinvare@gmail.com
02133166179
1565846418

مدیر سایت : سید احمد حسینی ماهینی
نقئینگی فرهنگ بی ثباتی است. زیرا ثبات اقتصادی، نیازی به نقدینگی ندارد. بازارها در قدیم، بدون انتقال پول کار می کردند. یعنی به همدیگر کالا قرض می دادند، یا قرض می گرفتند و هرماه یا هرهفته، به این حسابها رسیدگی و به: جمع بندی آن می پرداختند. روشی که الان در بیت کوین اجرا می شود! اعضا با پرداخت حق عضویت، خود را ضمانت می کنند و به همدیگر اعتماد دارند. مانند کودکان که در اسمان شب، ستاره ها را نشان می دهند و: می گویند این ستاره مال من، آن ستاره مال تو، همین اشاره کافی است که: او را مالک بدانند. در سیستم اقتصادی سنتی ایرانی و اسلامی، ضرب المثل معروفی بود که: جیب من و تو ندارد! یعنی پول اگر در جیب تو هم باشد، مثل اینکه مال من است. در سیره عملی علما در حوزه هم، مطرح بود که آنها صندوقی را می گذاشتند، و به طلبه ها می گفتند: هرکس هر چقدر لازم دارد بردارد. لذا مردم ایران در فرهنگ سنتی خود، نیازی به پول ندارند. میتوانند از مغازه سر کوچه، همه چیز بخرند و سر ماه یا هفته، آن را تسویه کنند. لذا می بینیم این سنت هزاران ساله هست، که مردم را در مقابل: تحریم های ظالمانه بیمه می کند. مردم از دست فروشان خرید می کنند، تولید کنندگان زیر زمینی هم، به دست فروشان می فروشند. لذا تولید و توزیع و مصرف دارای ثبات است. در درون مردم، هیچ گونه تنش یا ترس از تحریم نمی بینیم. اما وقتی به اقتصاد کلان، یا دولتی یا حکومتی می رسیم، قضیه کاملا برعکس می شود: قول شفاهی که اصلا قابل قبول نیست، باید رسید کتبی دارد!(بوروکراسی ارثیه ماکس وبر) رسید ها  و قرارداد ها هم، هرچه محکم باشد، فایده ندارد و بالاخره گردن دولت: زیر ساطور بخش خصوصی و پیمانکاران است. دستمزد های بالا باید بپردازد، تعطیلات و توقف های آنها را هم باید بدهد. اگر یک روز در پرداخت آن تعلل کند، پروژه نعطیل می شود! پیمانکار شکایت می کند و: دهها برابر قرارداد جریمه و: دیر کرد را به حکم دادگاه از دولت می گیرد. بنابر این یکی از راههای توزیع نقدینگی سرگردان، پروژه های عمرانی می باشد. مخصوصا آنهاییکه ظاهرا، نیمه تمام هستند. زیرا منبع دریافت پول بدون پیشرفت فیزیکی می باشند، یک تحقیق و تفحص در پروژه های عمرانی: نیمه تمام یا پروژه های عمرانی بلا استفاده: مانند ورزشگاهها و بیمارستانها و: ساختمان های خالی (اداری و مسکونی سازمانی و حتی تجاری یا دارایی های منجمد) خواهد گفت که: زیر چتر خوشنامی پروژه های عمرانی، چه مقدار نقدینگی از بانکها (وامهای کلان)، جذب و بدون بهره وری، به بازار تزریق شده است. پس اولین منبع نقدینگی سرگردان، به دست پیمانکاران است! بعد هم با اعتراض به عدم رسیدگی ! مجبور می شوند آن را در: خرید سکه و ارز روانه کنند، تا کاهش ارزش نداشته باشد. در قسمت خدمات وضع از این بدتر است. بزرگترین واحد خدماتی ارز بر، و نقدینه زا پزشکی است. مردم بطور سنتی به طب گیاهی، بدون وابستگی ارزی علاقه دارند، ولی با سیاستهای وزارت بهداشت، این تمایل سرکوب و به ارز، وابسته شده است. در زمینه واردات کالاهای اساسی و واسطه، بالاترین نرخ نبدیل ارز به پول داخلی است. اما مهمتر از همه اینها پولشویی، یا تزریق نقدینگی از سوی ضد انقلاب، و حامیان بین المللی آنها است. که به قصد براندازی، پولهای دزدیده شده خود را، برای خرید ارز و سکه، تخصیص می دهند تا ارزش پول ملی، کاهش یافته و نارضایتی مردم بالا رود! نهایتا به براندازی منجر شود. دستگیری این افراد نشان خواهد داد: آنهایی که خریدار عمده سکه و ارز هستند، دقیقا به همین منظور، یعنی افزایش نقدینگی سرگردان، وارد عمل می شوند و هزینه های: بالایی هم پرداخت می کنند.

Where is the root of liquidity wandering?

Liquidity is the culture of instability. Because: economic stability does not require liquidity. Markets in the old days worked without money transfer. That is, they borrowed or borrowed goods, and each month or every other week; they looked at these accounts and summarized it. The way that runs in Bitcoin now! Members guarantee and trust each other by paying a membership fee. Like the children who show the stars in the night sky, they say: This is my star, that star of yours, this is enough to know who to own it. In the traditional Iranian and Islamic economic system, there was a proverb: "I have no pocket!" That is, money if it is in your pocket, as if it's mine. In the actual practice of the Ulema in the field, it was argued that they would put a cupboard, and they would say to the students: "Everyone takes as much as he needs." Therefore, the Iranian people do not need money in their traditional culture. They can buy everything from the store in the street, and fix it on the moon or week. So we see the tradition of thousands of years, which insures people against cruel sanctions. People buy from handicraftsmen, but also underground producers sell to dealers. So production and distribution and consumption are stable. Inside the people, we do not see any tension or fear of sanctions. But when it comes to macroeconomics, either in government or in government, the theorem turns out to be quite the opposite: oral verdicts that are not at all acceptable, must be written in writing (the inheritance bureaucracy of Max Weber). Profits and contracts are also, the hardest, the benefits. And finally, the neck of the government is under the private sector and contractors. The high wages must pay, their holidays and their stops must also be paid. If it fails to pay one day, it will be a great project! The contractor complains: Tens of times the contract is fined and: It is too late to take the court decision from the government. Therefore, one of the ways to distribute liquidity to wandering is construction projects. Especially :those who are apparently half-finished. Because they are the source of money without physical progress, an investigation into construction projects: semi-finished or unused construction projects: such as stadiums and hospitals: vacant buildings (institutional and residential buildings, and even commercial ones or frozen assets) He will say: "How much liquidity of banks (large loans), absorbed and unproductive, has been injected into the market under the umbrella of civil engineering projects?" So the first source of liquidity is wandering to the contractor! Then, protesting against the lack of consideration! They are forced to sell it in: buy coins and currencies, so as not to depreciate. In the service sector, the situation is worse. The largest unit of service is the exchange and medical cash. People traditionally have an interest in herbal medicine, without any dependence on the currency, but with the policies of the Ministry of Health, this tendency is suppressed and dependent on the currency. In terms of import of basic goods and intermediaries, the highest non-dollar exchange rate is to domestic currency. But most importantly, it is money laundering, or liquidity injections from the counter-revolution, and their international supporters. They intend to steal their stolen money to buy currency and coins in order to destabilize the value of the national currency and raise their public discontent! Eventually: leading to subversion. The arrest of these people will show: those who are the main buyer of coins and currencies, are doing exactly for this purpose, that is, increasing the liquidity of the wanderers, and paying high costs.

 

أین هو جذر السیولة المتجولة؟

السیولة هی ثقافة عدم الاستقرار. لأن الاستقرار الاقتصادی لا یتطلب السیولة. عملت الأسواق فی الأیام القدیمة دون تحویل الأموال. أی أنهم اقترضوا أو استعاروا بضائع ، وكل شهر أو كل أسبوع ، نظروا إلى هذه الحسابات وقاموا بتلخیصها. الطریقة التی تعمل فی Bitcoin الآن! یضمن الأعضاء ویثقوا ببعضهم البعض من خلال دفع رسوم العضویة. مثل الأطفال الذین یظهرون النجوم فی سماء اللیل ، یقولون: هذا هو نجمتی ، تلك النجمة الخاصة بك ، وهذا یكفی لمعرفة من یمتلكها. فی النظام الاقتصادی الإیرانی والإسلامی التقلیدی ، كان هناك قول مأثور: "لیس لدی جیب!" هذا هو المال إذا كان فی جیبك ، كما لو كان لی. لذلك ، لا یحتاج الشعب الإیرانی إلى المال فی ثقافته التقلیدیة. یمكنهم شراء كل شیء من المتجر فی الشارع ، وإصلاحه على القمر أو الأسبوع. لذلك نرى تقلید آلاف السنین ، والذی یؤمن الناس ضد العقوبات القاسیة. یشتری الناس من أصحاب الحرف الیدویة ، ولكن یبیع المنتجون تحت الأرض أیضًا إلى التجار. لذلك الإنتاج والتوزیع والاستهلاك مستقران. داخل الشعب ، لا نرى أی توتر أو خوف من العقوبات. ولكن عندما الاقتصاد الكلی أو الحكومات التی تم التوصل إلیها، والقضیة هی العكس تماما: عدت لفظیا أنه أمر غیر مقبول، استلام ینبغی أن تكون مكتوبة من (القدیمة البیروقراطی ماكس فیبر) الإیصالات والعقود، والاستفادة أكثر صلابة وأخیراً ، فإن رقبة الحكومة تخضع للقطاع الخاص والمقاولین. یجب دفع الأجور المرتفعة ، كما یجب دفع عطلهم وتوقفهم. إذا لم تدفع یومًا واحدًا ، فسیكون مشروعًا رائعًا! یشكو المقاول: عشرات المرات یتم تغریم العقد و: لقد فات الأوان لاتخاذ قرار المحكمة من الحكومة. لذلك ، من بین طرق توزیع السیولة للتجول مشاریع البناء. خصوصا أولئك الذین هم على ما یبدو نصف منتهیة. لأن مصدر هذه الاموال دون تطویر سلامتهم البدنیة، والتحقیق فی المشاریع: مشاریع نصف أو تطویر غیر المستخدمة مثل الملاعب والمستشفیات: المبانی الفارغة (السكنیة وتنظیم المكاتب وحتى رجال الأعمال أو الأصول المجمدة) سیقول أن المشاریع تحت مظلة السمعة، كیف البنوك سیولة كبیرة (القروض الكبیرة)، وامتصاص والكفاءة، یتم ضخها فی السوق. لذا فإن المصدر الأول للسیولة یتجول إلى المقاول! ثم ، احتجاجا على عدم النظر! یضطرون لبیعها فی: شراء العملات والعملات ، حتى لا نستهلك. فی قطاع الخدمات ، فإن الوضع أسوأ. أكبر وحدة خدمة هی الصرف والنقد الطبی. الناس فی الأدویة العشبیة التقلیدیة، دون الاعتماد على الفائدة الأجنبیة، ولكن سیاسات وزارة الصحة، والرغبة فی قمع والعملة، ویرد. من حیث استیراد السلع الأساسیة والوسطاء ، فإن أعلى سعر غیر الدولار هو العملة المحلیة. لكن الأهم من ذلك ، هو غسل الأموال ، أو حقن السیولة من الثورة المضادة ، ومؤیدیهم الدولیین. لا لقلب، أمواله المسروقة لشراء العملات والقطع النقدیة، وتخصیص قیمة العملة الوطنیة، وانخفاض والاستیاء العام مرتفع! مما یؤدی فی نهایة المطاف إلى التخریب.

Likvidliyin gəzən kökləri haradadır?

Likvidlik qeyri-sabitlik mədəniyyəti. Çünki iqtisadi sabitlik likvidlik tələb etmir. Köhnə dövrlərdə bazarlar pul köçürmədən işləmişdir. Yəni onlar borc götürdükləri və ya borc almış mallar və hər ay və ya hər həftə bir həftə bu hesablara baxdılar və bunu ümumiləşdirdilər. Bitcoin-də işləyən yol indi! Üzvlər üzvlük haqqını ödəməklə bir-birinə zəmanət verir və güvənirlər. Ənənəvi İran və İslam iqtisadiyyat sistemində "Mənim cibim yox!" Sözü var idi. Yəni cibinizdə pul varsa, mənim kimi. Buna görə də, İran xalqı öz ənənəvi mədəniyyətinə pul lazım deyil. Onlar küçədəki mağazadan hər şeyi satın ala bilər və ayı və ya həftəni düzəldə bilərlər. Beləliklə, minlərlə illərdir ki, insanları qəddar sanksiyalardan qoruyan ənənəni görürük. İnsanlar sənətkarlardan satın alırlar, həm də yeraltı istehsalçıları dilerlərə satırlar. Beləliklə istehsal və paylama və istehlak sabitdir. Insanlar içərisində heç bir gərginlik və sanksiya qorxusu görmürük. çatdıqda makroiqtisadi və ya hökumətlər Lakin, hal tamamilə əks: bu məqbul deyil ki, şifahi söz (Max Weber bürokratik miras) daxilolmaları və müqavilələr var yazılı olmalıdır alınması, daha möhkəm fayda Nəhayət, hökumətin boynu özəl sektora və podratçılara məxsusdur. Yüksək əmək haqqı ödənilməlidir, bayramları və dayanacaqları da ödənilməlidir. Bir gün ödəməsə, bu, böyük bir layihə olacaq! Podratçı şikayət edir: müqavilə onilliklər cərimə edilir və: məhkəmə qərarını hökumətdən qəbul etmək çox gecdir. Buna görə likvidliyi yaymaq yollarından biri tikinti layihələridir. Xüsusilə görünən yarım bitmiş olanlar. Çünki layihələrin onların fiziki, istintaq inkişaf olmadan pul mənbəyi: boş bina (yaşayış və ofis təşkili və hətta iş və ya aktivlərin dondurulmuş) Sıfır be





نوع اخبار :
برچسب ها : ریشه نقدینگی سرگردان،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


آمار سایت
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :